dinsdag 1 maart 2011

Fieldtrip Willem II

Op 14 januari 2010 ben ik op fieldtrip naar Willem II geweest. Dit werd vanuit het Events for Life programma georganiseerd. Allereerst kregen we een presentatie over de achtergrond van de club en over het horecabedrijf Bonheur (die de congressen en evenementen binnen Willem II organiseert).

Het horecabedrijf Bonheur heeft een multifunctionele ruimte in het stadion beschikbaar voor de congressen en evenementen die zij organiseren. Ze organiseren vergaderingen, congressen, seminars, borrels, presentaties, (thema)feesten, beurzen, recepties en sportieve evenementen. Naast een grote zaal waar 450 mensen in kunnen zijn er nog 20 andere zalen die allemaal op verschillende manieren kunnen worden ingedeeld.

Verdeeld over twee verdiepingen beschikt het Willem II stadion over een congrescentrum met een capaciteit tot 3.000 personen.

Bonheur streeft naar uitstekende kwaliteit en naar het bezorgen van een unieke ervaring voor de bezoeker.  De zalen kunnen afgehuurd worden voor zowel particulieren als bedrijven. Bonheur zal dan ook compleet de catering verzorgen.

Voor vergaderingen, seminars en congressen zijn er verschillende (audiovisuele) hulpmiddelen zoals laptops, beamers, diverse podia, een ISDN- of ADSL-aansluiting aanwezig.

Na deze interessante presentatie kregen we een rondleiding door het stadion. We werden geleid door de kleedkamers van de voetballers, de relaxed en fitness ruimte van de voetballers, het voetbalveld en alle verschillende zalen waar congressen en evenementen werden georganiseerd. In elke zaal of ruimte werd er iets verteld.

Tijdens deze fieldtrip ben ik er achter gekomen hoe belangrijk het horeca- en congressen/evenementen gedeelte voor zo’n stadion is. Als ze dit gedeelte niet hadden konden ze het financieel niet eens behappen. Hieruit wordt de winst gehaald.
Daarnaast ben ik er achter gekomen dat een stadion niet alleen uit voetbal bestaat maar er veel meer om heen zit. Ik wist bijvoorbeeld van te voren niet dat er zulke grote evenementen en congressen bij zo’n stadion konden worden georganiseerd.
Ik heb tijdens deze fieldtrip ook echt ontdekt dat ik later eventueel ook bij een stadion zou kunnen gaan werken om evenementen/congressen te organiseren. Voor deze fieldtrip had ik daar nog helemaal niet over nagedacht. Het lijkt me dan ook heel erg leuk om bij zo’n bedrijf te werken.

Als organisatie mogen ze hier dan ook meer mee promoten zodat ze bekender worden. Dit is dan ook echt een verbeterpunt. Er worden al wel veel bedrijfsevenementen gehouden, maar vaak staan de zalen ook leeg en gebeurt er verder niets mee.

Ik vond het leuk om eens een kijkje achter de schermen te nemen bij zo’n stadion en er achter te komen dat de evenementen en congressen een hele grote rol spelen binnen dit stadion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten