maandag 28 februari 2011

Fieldtrip Dinnershow of Dreams

Op donderdag 21 oktober 2010 ben ik mee geweest op fieldtrip naar de Dinnershow of Dreams. De Dinnershow of Dreams vindt plaats in Studio 21 te Hilversum. Je kunt hier genieten van een bijzonder 4-gangendiner en een prachtige droomshow met legendarische figuren. Deze show wordt tegenwoordig georganiseerd door Wentink Events.

Toen we aankwamen bij Studio 21 kregen we allereerst een presentatie over de Dinnershow of dreams. De presentator vertelde enthousiast allerlei interessante dingen over de show. Bijvoorbeeld hoe ze aan de danseressen voor de show komen, hoe de dinnershow is ontstaan en wat hun missie en visie is. Vervolgens kregen we een leuke rondleiding door het gebouw.

Na de crisis in 1973 is Wentink Events opgericht. Wentink Events is begonnen met personeelevenementen te organiseren, pas later is deze organisatie begonnen met het organiseren van de dinnershow. Deze organisatie is opgezet door John de Mol.

De missie en visie zijn het creëren van een optimale beleving om doelstellingen te bereiken. Wentink Events heeft dan ook drie doelgroepen, namelijk: de particulieren, de zakelijke markt en het bedrijfsleven. Veel bedrijven organiseren ook een personeelsuitje naar de Dinnershow of Dreams.
Bijna elke dag zijn er shows maar op vrijdag en zaterdag zijn de topdagen. Na een aantal jaren veranderen ze de show compleet en wordt er een heel nieuw concept bedacht. De show die nu draait heet DreamsLive.

Het valt me op dat deze organisatie erg bezig is met de juiste beleving te creëren voor de bezoeker. Daarnaast zijn ze telkens bezig met nieuwe technische middelen en medewerkers in te zetten zodat de show beter wordt. Tijdens de presentatie werd er verteld dat bijvoorbeeld dat ze de dansers van de show van de dansacademie halen. Voor de danseressen is dit een stage en voor de show een goede manier om aan danstalent te komen. Hier is dus sprake van een win-win situatie.

Daarnaast voldoen ze aan de vraag van de bezoeker. De complete avond plezier met eten en drinken voor een bepaald bedrag. Een echte memorabele beleving wat echt een trend van de laatste jaren is. De dinnershow of dreams speelt hier dus goed op in.

Als verbeterpunt denk ik dat ze nog iets meer aan promotie zouden mogen doen. Tot nu toe is er de afgelopen jaren weinig aan promotie gedaan. Voorheen wist ik nog helemaal niet wat de Dinnershow of dreams was. Ook heb ik aan mensen om me heen gevraagd of ze wisten wat het was, maar nog steeds kennen veel mensen dit niet. Wel heb ik gemerkt dat ze hier nu wel meer hun best voor gaan doen. Tegenwoordig zie ik al veel reclames op de televisie van de Dinnershow of dreams voorbij komen.

Tijdens deze fieldtrip heb ik echt geleerd hoe belangrijk het is om een beleving over te brengen naar de bezoeker. Als organisatie moet je voortdurend bezig zijn om een optimale beleving te creëren voor de bezoeker, vooral omdat ik nu heb gezien dat dit een nieuwe trend is. Door middel van de zang, dans, theater, eten/drinken maken ze gebruik van de zintuigen die zo optimaal geprikkeld worden.
Ik vond het leuk om te zien hoe het in dit evenementenbedrijf in zijn werk gaat. Door de presentatie ben ik veel te weten gekomen over het bedrijf. Het lijkt me leuk om in de toekomst meer te gaan oriënteren in de tv-business. Ik vond het super inspirerend om te zien hoe het allemaal in zijn werk gaat achter de schermen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten